Nawyki zakupowe Palaków zmieniają się niezwykle dynamicznie. W sieci kupujemy coraz więcej i częściej. Pandemia COVID-19 wymusiła na konsumentach oraz przedsiębiorcach przeniesienie się w tryb online. Klienci sklepów internetowych doceniają zakupy w internecie z kilku powodów. Są to między innymi bezpieczeństwo, łatwość oraz bogata oferta.
Coraz więcej osób podczas wyboru formy dostawy zakupów decyduje się na odbiór w punktach, czy automatach. Jest to dla nich najtańsza, a zarazem najbezpieczniejsza forma odbioru przesyłki. Jak informuje Poczta Polska trend ten jest widoczny także w tej firmie. W dzisiejszym komunikacie Poczta poinformowała o odnotowaniu aż 50% wzrostu zainteresowania odbiorem przesyłek w sieci sklepów Żabka, na stacjach Orlen, czy w placówkach Ruch.
– Coraz więcej klientów decyduje się na robienie zakupów w internecie. Polacy przechodzą na zakupy online, testują, sprawdzają różne metody dostaw i przekonują się, że sieć punktów odbioru, którą budujemy wraz z sieciami partnerskimi, to jedna z najwygodniejszych opcji odbioru przesyłek. Tym bardziej cieszy nas fakt, że pomimo trudnego dla gospodarki okresu, w ostatnim czasie kolejne duże sklepy internetowe znanych marek udostępniły swoim klientom możliwość odbioru zakupów w naszej sieci – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
Czytaj także: Polski e-commerce paczkomatem stoi
Poczta Polska odnotowała także znaczny wzrost zainteresowania odbiorem przesyłek w automatach Smartbox, zlokalizowanych w popularnych sieciach handlowych takich jak sklepy Biedronka.
– Obecnie kładziemy duży nacisk na rozwój sieci automatów Smartbox, które już niebawem pojawią się w nowych atrakcyjnych lokalizacjach. Pracujemy także stale nad udoskonalaniem procesów i wzrostem satysfakcji naszych klientów – dodaje Grzegorz Kurdziel.
Z komunikatu dowiadujemy się także, że konsumenci wyjątkowo dobrze odnajdują się w nowych realiach i szybko zmieniają swoje nawyki zakupowe. Widać także stały wzrost zainteresowania usługą „click&collect”. Może to zatem stanowić spore wyzwanie dla operatorów logistycznych, którzy muszą przystosować się do zmieniających się trendów w e-commerce. Bezpieczeństwo staje się bowiem dla klientów istotnym czynnikiem podczas zakupów w internecie.
Nie przegap: Pomimo otwarcia galerii handlowych konsumenci pozostają przy zakupach on-line
Operator dostosowuje rozwiązania do panującej pandemii i wspólnie z partnerami wprowadza możliwość bezdotykowego odbioru przesyłek. Potwierdza to także Żabka, w której od kilku dni, aby odebrać przesyłkę musimy podać sprzedawcy kod, który on sam wprowadzi do terminala. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa konsumentów.