Rozwijanie biznesu e-commerce niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa wymaga dużego zaangażowania czasu i środków. W przypadku sklepu internetowego jednym z filarów działalności, który często może decydować o sukcesie przedsiębiorstwa są usługi logistyczne i szybkie dostarczanie przesyłek do odbiorców. Dzięki współpracy z najlepszymi firmami kurierskimi Twój biznes wejdzie na wyższy poziom. Jakie usługi dla firm przygotowała firma kurierska InPost?
Jakie usługi dla e-commerce oferuje InPost?
W ramach usługi przesyłki kurierskie dla firm, InPost udostępnił trzy dostosowane do potrzeb branży e-commerce opcje .
- Możliwość odbioru paczki przez kuriera. Dotyczy to przesyłki, której waga nie przekracza 50 kg, a suma boków paczki nie wynosi więcej niż 220 cm. Dostawa przesyłki odebranej przez kuriera. Koszt usługi wynosi 9,99 netto z opłatą paliwową.
- W ramach usługi kurierskiej możesz wybrać usługę standardową bądź lokalną, a także usługę gwarantującą dostarczenie paczki w ciągu 24h. W ramach usługi Kurier Standard otrzymujesz 95% pewności, że dostawa nastąpi w ciągu 24h. Paczka nie może ważyć więcej niż 50 kg, a suma wymiarów nie może przekraczać 220 cm. Cena usługi zaczyna się już od 9,91 zł.
- W ramach usługi Kurier Lokalny masz pewność, że paczka zostanie doręczona jeszcze tego samego dnia, w którym zostanie nadana. Warunkiem jest jednak waga przesyłki, która nie może przekroczyć 30 kg. Wymiary paczki są takie same, jak w przypadki usługi Kurier Standard. Cena przesyłki paczki w ramach usługi Kurier Lokalny to koszt zaczynający się od kwoty 16,35 zł.
Terminowa dostawa przesyłek
Korzystając z usługi kurjerskiej InPost możesz być pewny, że przesyłki które nadasz zostaną dostarczone na czas. W przypadku jeżeli nie uda się dostarczyć paczki do odbiorcy z przyczyn niezależnych, w dniu następnym kurier podejmuję kolejną próbę dostarczenia paczki do odbiorcy. Jeżeli odbiorca wyrazi zgodę, niedostarczoną przesyłkę może odebrać w dogodnym terminie w najbliższym PaczkoPunkcie. Odbiorca ma możliwość także przekierowania paczki do Paczkomatu® lub do sąsiada bez dodatkowej opłaty.
Śledzenie paczki, czyli dodatkowe możliwości
Standardowo odbiorca paczki może śledzić przesyłkę poprzez aplikację mobilną lub wyszukiwarkę na stronie internetowej.
Elastyczność dla odbiorców w Paczkomatach – dodatkowa opcja przedłużenia czasu odbioru paczki.
Jeśli odbiorca nie może odebrać paczki z Paczkomatu we wskazanym terminie, może skorzystać z przedłużenia czasu pobytu paczki w Paczkomacie i zyskać dodatkowe 24 h na jej odbiór. Usługa ta jest dostępna w aplikacji InPost Mobile. Usługa jest dodatkowo płatna i kosztuje 7,99 zł i można z niej korzystać wielokrotnie.
Kilka słów o firmie
InPost obecnie jest w samym środku boomu na e-commerce i świetnie go wykorzystuje. Liczba Paczkomatów w Polsce przekracza w 15 tysięcy. InPost rozwija się mocno poza granicami Polski wskazuje jasno na międzynarodowe ambicje. Choć konkurencja nie śpi i inni liderzy e-commerce chcą mu rzucić InPost wyzwanie na macierzystym rynku. Wyścig całej branży powinien zakończyć się rozejmem dodatkowych usług, co też byłoby interesującym rozwiązaniem dla branży e-commers jak i samych odbiorców.