Kilka dni temu Automattic udsotępnił oficjalną wersję wtyczki do natywnych płatności w sklepie opartym o WooCommerce. Dzięki temu rozwiązaniu właściciele sklepów nie będą musieli integrować zewnętrznych bramek płatności, a jedynie pobrać plugin i go skonfigurować. Całość oparta jest o współpracę ze Stripe, ale prowizja nieco przybija.
WooCommerce rośnie w siłę regularnie od kilku lat. Według danych z Built With aktywnych aktualnie sklepów internetowych opartych o ten Open Source jest na świecie blisko 3,9 mln! Na poniższym wykresie widać przewagę WooCommerce nad innymi rozwiązaniami do prowadzenia własnego sklepu internetowego.
Kilka dni temu na oficjalnej stronie woocommerce.com pojawił się dodatek – wtyczka – która pozwala na wdrożenie natywnych płatności w sklepie internetowym. Plugin stworzony został przez Automattic, a rozwiązania płatnicze dostarcza Stripe. Płatności będą możliwe – jak przystało na rynek zachodni – wyłącznie kartą płatniczą. Wtyczka przeszła pomyśle testy beta i stała się już oficjalnym dodatkiem do WooCommerce.
Czytaj także: Ponad 57 tys sklepów internetowych w Polsce. Które platformy przodują w maju?
Jak czytamy na stronie pluginu, dzięki WooCommerce Payments będziemy mogli zarządzać wszystkimi transakcjami płatniczymi bez opuszczania panelu wp-admin. Dzięki temu każda operacja będzie widoczna dla właściciela sklepu, a on sam dostanie możliwość np. zarządzania zwrotami.
Aby skonfigurować Płatności WooCommerce należy zweryfikować swoją tożsamość – nawet jeśli chcemy przetworzyć tylko płatność testową. Wymaga to od właściciela sklepu podania danych osobowych, a także numeru ubezpieczenia – wtyczka bowiem na ten moment jest dostępna wyłącznie dla klientów z USA. Weryfikację przeprowadza naturalnie … Stripe.
Czytaj także: PayNow bez prowizji od płatności w dobie koronawirusa
Co istotne, aby móc przejść przez proces weryfikacji, musimy połączyć nasz sklep z oficjalną stroną WooCommerce za pomocą JetPack! Wiele osób już na samą myśl o instalowaniu Jetpack może mieć mieszane uczucia, jednak aby móc korzystać z bramki, musimy tę czynność wykonać.
WooCommerce Payments – rozwiązanie potrzebne ale prowizja jak w PayPal
Według twórców, WooCommerce Payments ma ułatwić właścicielom e-biznesów zarówno start sklepu, jak i jego późniejszą obsługę oraz realizację zamówień, czy dokonywania zwrotów. Fakt, natywna bramka płatności niesie wiele korzyści, jednak w dobie topniejących w e-commerce marż, prowizja bliska 3% + 30 centów za transakcję to „nieco” wygórowana cena.
Na minus jest także konieczność łączenia z samym woocommerce.com za pomocą Jetpack. Wtyczka ta ma bowiem wyjątkowo dużo nieprzychylnych opinii. Pojawiały się bowiem bowiem komentarze, że znacznie spowalnia działanie sklepu. Wielokrotnie zarzucano jej także rozsyłanie spamu, jednak nie byliśmy w stanie tego zweryfikować.
Czy bramka stanie się TOP dodatkiem dla WooCommerce? Wszystko zależy od tego jak sprawdzi się w Stanach Zjednoczonych, jednak Polscy właściciele sklepów mogą nie być gotowi na tak wysokie prowizje. Zwłaszcza teraz, gdy największe firmy z branży e-commerce tną marże, aby tylko utrzymać płynność finansową. Mniejsze podmioty mogą zatem nie wytrzymać wojny cenowej, a na pewno powinny szukać oszczędności w tak podstawowych aspektach, jak prowizje.
Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się oficjalną dokumentacją WooCommerce Payments