Dzięki prowadzonej przez Agencję Rozwoju Przemysłu SA kampanii „Przenieś firmę do internetu. Zarabiaj na e-handlu” przedsiębiorcy mogą otrzymać wsparcie liderów e-handlu podczas wchodzenia w rynek e-commerce. Do akcji włącza się także jedna z najpopularniejszych polskich platform sklepowych.
Agencja Rozwoju Przemysłu SA od kwietnia – pod patronatem GovTech Polska, Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej – prowadzi kampanię „Przenieś firmę do internetu. Zarabiaj na e-handlu”. Program ma na celu wparcie przedsiębiorców, którzy do tej pory prowadzili sprzedaż wyłącznie w trybie stacjonarnym, a w wyniku pandemii chcą przenieść sprzedaż do sieci i zwiększyć w ten sposób swoją konkurencyjność.
Wparcie dla przedsiębiorców w wejściu na rynek e-commerce
Jak przekonuje Jadwiga Emilewicz, celem kampanii jest zarówno zachęcenie przedsiębiorców do sprzedaży on-line, ale także zwiększanie świadomości osób prowadzących działalność gospodarczą o możliwościach rozwoju firmy. Kampania jest kierowana do mikro, małych i średnich firm.
Czytaj także: Mikropożyczka dla przedsiębiorców – „prędzej umrę z głodu niż doczekam się decyzji”
– W obecnej sytuacji spowodowanej koronawirusem, kiedy wszyscy musimy stosować się do obostrzeń i #zostaćwdomu, zakupy przez internet stają się skuteczną i przede wszystkim bezpieczną alternatywą. Dotyczy to zwłaszcza tych produktów, które nie są aktualnie dostępne stacjonarnie, ale także zakupów, po które możemy, ale nie musimy wychodzić z domu. Dzięki sprzedaży internetowej i pracy kurierów e-przedsiębiorcy mogą dotrzeć do klientów, a korzyści z tego są obopólne. (…) Jednym ze sposobów na przetrwanie kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa, może też być przeniesienie swojego biznesu do internetu. Jest to korzystne zarówno dla przedsiębiorcy, który zachowa możliwość sprzedaży swoich produktów, jak i obywatela. Zakupy może zrobić w sposób łatwy, szybki i przede wszystkim bez wychodzenia z domu – mówi Jadwiga Emilewicz Minister Rozwoju.
Giganci e-handlu partnerami akcji
Partnerami akcji od jej pierwszych dni zostali liderzy e-commerce tacy jak Allegro, czy OLX. które przygotowały dla przedsiębiorców specjalne pakiety powitalne oraz webinary i materiały szkoleniowe. Jak od początku zakładała ARP SA do programu mogą dołączyć także inne platformy sprzedażowe, które pozyskają w ten sposób nowych użytkowników, a Ci ostatni dostaną możliwość rozwoju firmy w internecie.
– Kampania zachęcająca przedsiębiorców do przenoszenia do internetu sprzedaży usług i towarów, które do tej pory niewielkie sklepy oferowały tylko stacjonarnie, z jednej strony odpowiada potrzebom współczesnych konsumentów coraz częściej korzystających z rozwiązań e-commerce, a z drugiej daje szansę na rozwój mikro- i małym przedsiębiorstwom. To jedna z wielu gospodarczych propozycji antykryzysowych, którym patronuje Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej – podkreśla Małgorzata Jarosińska-Jedynak, Minister Funduszy i Polityki Regionalnej.
Do akcji dołącza platforma sklepowa Shoper
W programie – prócz Allegro i OLX – biorą udział także tacy partnerzy jak Avocado Soft, SellIntegro, Internet Code. W opublikowanym dziś komunikacie czytamy, że do akcji organizowanej przez ARP SA dołącza także popularna platforma sklepowa Shoper. W ocenie władz firmy przeniesienie sprzedaży do sieci daje ogromne korzyści dla przedsiębiorców. Wg. najnowszych danych, tylko w kwietniu ilość sklepów opartych o ten SaaS wzrosła o 137%, zaś wartość sprzedaży we sklepach na tej platformie wzrosła o 122%.
Czytaj także: WooCommerce Payment – natywna bramka od Automattic i Stripe
– Od lat zachęcamy małe i duże firmy do przeniesienia się do internetu oraz skorzystania z nowoczesnych i gotowych rozwiązań, dzięki którym sprzedawać można niemal z dnia na dzień. Gotowy sklep internetowy Shoper z podstawowymi elementami do sprzedaży uruchamiamy już w 24 godziny, do trzech dni można mieć bardziej zaawansowane rozwiązanie – i jest to najszybszy czas, w jakim można wystartować z profesjonalnym biznesem online. Biorąc udział w kampanii Zarabiaj Online chcemy pokazywać te możliwości przedsiębiorcom, którzy wcześniej nie rozpatrywali w ogóle takiej sposobności, ale do zmiany kanału sprzedaży na internet zmusiła ich obecna sytuacja – podkreśla Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.
W ramach akcji Shoper przygotował niższą cenę abonamentu sklepu internetowego oraz bezpłatne wsparcie konsultantów. Dodatkowo przedsiębiorca otrzyma rabat na nowoczesne płatności on-line, szablon graficzny oraz certyfikat SSL.
Aby uzyskać więcej informacji dotyczących programu, zachęcamy do wizyty na stronie Agencji Rozwoju Przemysłu.