Kilka dni temu pisaliśmy o akcji, którą przygotował mBank na wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą przenieść swoje biznesy w tryb online i szeroko rozumianego e-commerce. Postanowiłem dziś sprawdzić na czym polega ów akcje i na co mogą liczyć zarówno nowi, jak i obecni klienci banku.
Aby znaleźć narzędzia, o których jest coraz głośniej za sprawą rozpoczętej kampanii reklamowej banku, postanowiłem zalogować się na konto firmowe i namierzyć je z pozycji panelu. Okazuje się, że nie jest to jednak na tyle intuicyjne, jak przypuszczałem. Aby znaleźć jakiekolwiek informacje dotyczące akcji, musiałem wejść w zakładkę Pasaż, a następnie w menu wybrać zakładkę Usługi. Tam zaś pojawia się skromna karta „Prowadź firmę w internecie” – klikamy i … tyle.
Aby wykonać jakąkolwiek czynność, musimy kliknąć w „dowiedz się więcej”, po czym zostaniemy przeniesieni do strony informacyjnej, do której logowanie nie jest kompletnie potrzebne.
W mojej ocenie tutaj bank zupełnie się nie popisał. Kampania reklamowa przygotowana zarówno dla nowych, jak i aktualnych klientów banku trwa, zaś znalezienie rozwiązań jest kompletnie nieintuicyjne.
Twisto z błogosławieństwem Mastercard pozbywa się plastiku
mBank – narzędzia dla przedsiębiorców
Po przejściu na stronę informacyjną widzimy kilka kart z przygotowanymi przez bank narzędziami, które mają wspierać przedsiębiorców w e-commerce. Są to między innymi
Możliwość założenia sklepu internetowego
Opcja założenia sklepu internetowego na jednej z dwóch dostępnych platform sklepowych z promocyjnym abonamentem przez okres 3 miesięcy w cenie 1 zł. Warto zaznaczyć, że obie platformy są w pełni przystosowane do integracji z wieloma hurtowniami oferującymi dropshipping – może być to zatem całkiem dobrym wyjściem dla przedsiębiorców, którzy w czasie pandemii COVID-19 muszą całkowicie się przebranżowić (np. z usług na handel online)
1koszyk z niższą prowizją
Włączenie dość lubianej przeze mnie usługi 1koszyk, dzięki której nie ma potrzeby prowadzenia sklepu internetowego, aby móc sprzedawać produkty przez internet. Wystarczy bowiem włączyć usługę np. na swojej stronie WordPress, utworzyć button prowadzący do płatności i gotowe. Jaka jest tutaj rola mBanku? Za sprawą współpracy z 1koszyk, klienci banku otrzymują niższą prowizję za sprzedaż z wykorzystaniem 1koszyk, która wynosić ma 1,5%
Pakiet marketingowy od Samito
Tutaj każdy przedsiębiorca może liczyć na 50% zniżki na działania marketingowe świadczone przez firmę Samito. Firma nazwała to „Pakietem usług automatyzacji marketingu”.
Konto za 0 zł przez 24 miesiące od mBank
Ukłonem dla nowych klientów banku jest Konto Biznes Standard w promocyjnej cenie – a w zasadzie brakiem ceny – przez okres 24 miesięcy. Po tym okresie koszt prowadzenia rachunku wyniesie 9 zł.
Bramka płatnicza PayNow
Rozwiązanie dość świeże i jeszcze niezbyt popularne, jednak osobiście przyglądam się mu od samego początku. Główną korzyścią jest to, że wpływy widoczne są natychmiast po dokonaniu przez klienta płatności z dowolnego banku. Minusem jest brak możliwości zapłaty kartą,j jednak jak dowiedziałem się od pracowników, ta niedogodność zostanie niebawem usunięta.
Pakiet narzędzi dla przedsiębiorców mBank podsumowanie
W czasie pandemii koronawirusa, gdy wiele firm nierzadko walczy o przetrwanie, wszelkie dodatki, promocje, czy nowe rozwiązania mogące wesprzeć w prowadzeniu firmy, są na wagę złota. Przeniesienie firmy z offline do online dla wielu przedsiębiorców może nieść pewne trudności, jednak w obecnym czasie istnieje naprawdę wiele narzędzi, które wspierają ten proces. mBank zatem nie wdraża żadnej nowości – prócz bramki PayNow, a jedynie gwarantuje nam niższe koszty początkowe przez okres od 3 do 6 miesięcy, a w przypadku rachunku firmowego do 24.
Sporą korzyścią może być zaś deklarowana przez bank zerowa prowizja za korzystanie z PayNow, co w obecnych czasach faktycznie może nieść spore korzyści dla firmy, która ma dużą sprzedaż w sieci.
MDK