Społeczna izolacja w dobie panującej pandemii koronawirusa spowodowała, że Polacy zwiększyli ilość transakcji w internecie. Wzrosła także ilość operacji kartami kredytowymi. Na kredyt chętniej kupowana jest elektronika, e-booki oraz szeroko rozumiana rozrywka. Znacząca wzrosła także mediana wartości koszyka zakupowego.
W dobie panującej pandemii COVID-19 znaczna część pracowników z wielu branż, zmuszona została do pracy w swoich domach. W pierwszych tygodniach po wprowadzeniu przez rząd restrykcji znacznie wzrosło zainteresowanie biurkami, krzesłami biurowymi oraz komputerami. Zamknięcie sklepów stacjonarnych spowodowało przeniesienie Polaków do sieci rozpędzając rynek e-commerce.
Karty kredytowe popularniejsze w dobie koronawirusa
Jak wynika z analizy banku Santander Consumer Bank, znacząco wzrosło zainteresowanie konsumentów płatnością kartami kredytowymi w internecie. W kwietniu i maju nastąpił wzrost płatności kartami o 17% r/r. Co ciekawe to kobiety chętniej wybierały tą formę płatności +20%. U mężczyzn wskaźnik ten wzrósł o 15% r/r.
Czytaj także: Twisto z błogosławieństwem Mastercard pozbędzie się platisku
Wartość transakcji kartami kredytowymi wzrosła do analogicznego okresu 2018 roku o 28% – tutaj prym wiedli mężczyźni. Bez zaskoczenia jest średnia wieku osób wybierających tę formę zapłaty. Podobnie jak w roku ubiegłym, to 30 latkowie najchętniej korzystają z „plastikowego kredytu”. Zaskoczeniem jest jednak znaczny wzrost zainteresowania płatnością kartą przez osoby w wieku 41-50 lat. Tutaj bank wskazuje na wzrost o 26-27% r/r.
Na to Polacy wydają pożyczone od banku pieniądze podczas izolacji
W tym samym raporcie czytamy także, że najchętniej wybieraną grupą produktów fizycznych była elektronika. Konieczność pracy w domu oraz zmiana sposobu nauczania dzieci i młodzieży, spowodowała znaczne wzrosty sprzedaży m.in. komputerów. Jak wynika z analizy banku, Polacy coraz chętniej opłacają kartami kredytowymi także szeroko rozumianą rozrywkę.
Czytaj także: Koronawirus nie uśpił czujności Polaków. Większość osób kupuje w e-sklepach, które znają z offline
Wskazuje na to wzrost zainteresowania subskrypcjami na platformach VOD, a także skok sprzedaży e-booków. Skoro Polacy chętniej kupowali komputery, nie mogło zabraknąć także potężnego wzrostu sprzedaży gier komputerowych +144%. Gry komputerowe odnotowały największą ilość nowych transakcji kartami kredytowymi.
Dane oparte zostały o analizę wszystkich płatności klientów banku, posiadających karty kredytowe między 15.04.2020 a 15.05.2020 r. oraz 15.04.2019 a 15.05.2019 r.