Tego jeszcze w polskim e-commerce nie było. Idea Getin Leasing przy współpracy z porównywarką autokatalog.pl prowadzoną przez IBRM SAMAR rozpoczyna sprzedaż samochodów online. Możliwe rabaty nawet do 30% ceny.
Autokatalog.pl to – jak przekonuje SAMAR – największy polski katalog nowych samochodów w polskim internecie. Do tej pory w aplikacji, czy na stronie internetowej użytkownicy mogli dokonać porównania modeli 60 marek samochodów, zapoznać się ze zdjęciami i specyfikacją każdego z nich. Brakowało jednak … opcji „kup teraz”.
Idea Getin Leasing oraz IBRM SAMAR startują ze sprzedażą samochodów online
Jak czytamy w opublikowanym dziś komunikacie, eksperci są zgodni, że obecny kryzys zmienia zachowania klientów, a jedną z trwałych zmian będzie wzrost sprzedaży zdalnej. W interencie kupujemy już jedzenie, ubrania, czy meble. Trend ten zauważalny jest także w branży motoryzacyjnej. Na niego też stawia autokatalog.pl, który przy wsparciu Idea Getin Leasing wdrożył możliwość zakupu samochodu przez internet.
Czytaj także: Dalsze wzrosty sprzedaży w e-commerce. W tych branżach padają rekordy
Autokatalog – nowe auta dostępne od ręki
Na nowych właścicieli tylko w tym momencie czeka już 200 modeli samochodów różnych marek. Auta dostępne są od ręki. Dzięki wsparciu instytucji finansowej klient może dokonać wyboru dogodnej dla siebie formy finansowania, a umowę zaś zawrzeć zdalnie.
– Wraz z 70 dealerami z całej Polski zaproponowaliśmy użytkownikom dostępne auta, w bardzo dobrych cenach, z opcją dowolnej formy finansowania, od kredytu poprzez leasing, aż po wynajem czy zakup za gotówkę. Są to zarówno najpopularniejsze w Polsce marki, jak Skoda, Toyota, Volkswagen, Hyundai czy KIA, ale także marki premium, jak BMW, Jaguar, Lexus czy Volvo – mówi Robert Bendlewski, dyrektor Departamentu Pojazdów Idea Getin Leasing, partner kalkulatora finansowego.
Nie przegap: Facebook Shops alternatywa sklepu internetowego, która może zaszkodzić wielu platformom
Jak dodaje Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM SAMAR, twórca Auto Katalogu.
– Ceny pojazdów są w porównaniu z rynkowymi konkurencyjne i warte uwagi, natomiast komfort, łatwość zakupu i pewność źródła auta – pod każdym względem bezkonkurencyjne. Wybór i zakup auta nigdy jeszcze nie były tak proste i przyjemne.
Tradycyjne salony odejdą do lamusa?
Wojciech Drzewiecki – ekspert rynku motoryzacyjnego – uważa, że sprzedaż samochodów za pośrednictwem internetu jest nieunikniona. Dealerzy będą musieli dostosować się do tych realiów, które de facto są dla nich korzystne. Autokatalog.pl jest narzędziem, które pomogą im ekspansję z rynku lokalnego na teren całego kraju.
– Wśród przygotowywanych przez nas narzędzi, których celem jest uproszczenie i przyspieszenie procesu wprowadzania przez dealerów do Auto Katalogu informacji na temat oferowanych przez nich aut dostępnych „od ręki”, znajdzie się wkrótce moduł do samodzielnego dodawania pojazdów – podkreśla Wojciech Drzewiecki.
Poza Idea Getin Leasing, partnerem Auto Katalogu jest także InfoExpert, dzięki któremu klienci będą mogli m.in. sprawdzić wartość rezydualną auta, jak wpłynie ona na potencjalną wysokość rat kredytu, wynajmu lub leasingu. W narzędziach profesjonalnych pojawi się także tzw. prezentacja TCO, pokazująca całkowite koszty użytkowania samochodu – czytamy w komunikacie.
Oprac MDK