Facebook testuje rozwiązanie, które ma umożliwić przedsiębiorcom prowadzenie sklepu na FB w taki sposób, aby zakup produktów odbywał się bezpośrednio na platformie. To samo tyczy się Instagrama oraz …WhatsApp.
Prowadzenie sklepu na Facebook nie jest niczym nowym. Od kilku lat bowiem możemy zarówno połączyć swój sklep internetowy ze sklepem na FB i prezentować ofertę produktową na firmowym profilu. Aby dokonać zakupu, klienci są jednak przekierowywani do naszego sklepu i tam też odbywa się transakcja. To właśnie chce zmienić gigant social mediów.
Zakupy w relacjach i transmisjach na żywo
Jak informuje Facebook, dokonanie zakupu będzie możliwe także w publikowanych przez sprzedawców relacjach, czy transmisjach na żywo. Dodatkowo opcja taka pojawi się także w … WhatsApp.
Prowadząc transmisję na żywo Facebook wyświetli oferowane przez Ciebie produkty na dole ekranu, dzięki czemu w czasie rzeczywistym klienci – osoby, które Cię w danej chwili oglądają – będą mogli przejść do checkout i dokonać zamówienia.
Masz program lojalnościowy? Facebook także się nim „zaopiekuje”
W newsie od FB czytamy także, że pracuje on nad połączeniem programów partnerskich, z których korzystają małe firmy – np. kawiarnie – a następnie włączenie ich do aplikacji, aby klienci mogli zarządzać w niej swoimi punktami. Dodatkowo gigant rozważa wprowadzenie własnego programu partnerskiego, z którego skorzystać będą mogli sprzedawcy, wdrażając go w swoich sklepach.
Czytaj także: Polacy lubią skanować oko
Póki co standardowo usługi testowane są w Stanach, a pojawić się mają na tamtejszym rynku jeszcze w te wakacje. Kiedy nasi rodzimi przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z tych dodatków? Zapewne dopiero za kilka lat.
Facebook Shops zagrożeniem dla platform sklepowych?
Z jednej strony Facebook informuje, że nad wprowadzeniem usług współpracuje z WooCommerce, Shopify, BigCommerce i innymi oprogramowaniami do prowadzenia sklepu internetowego. Z drugiej zaś ciekaw jestem jak taka współpraca ma wyglądać i na czym polega.
Zewnętrze Open Source, czy SaaS-y mogą bowiem stracić na ewentualnym wdrożeniu przez FB opcji checkout w aplikacji. Okazać się może, że sprzedawcy nie chcą już prowadzić dwóch kanałów dystrybucji i integrować swoich sklepów internetowych z „niebieskim sklepem” Marka Zuckerberga.
Na ewentualne wyniki i same testy musimy jednak poczekać.