Według raportu przygotowanego przez Santander Consumer Bank blisko połowa klientów tej instytucji, zrezygnowała w ostatnim czasie z płatności gotówkowych na poczet płatności kartą.
Jak czytamy w komunikacie – w przypadku osób poniżej 40 roku życia wskaźnik ten poszybował do 80%. W przypadku seniorów było to prawie 50%. Z uwagi na panującą pandemię COVID-19 aż 38% ankietowanych (dane za kwiecień 2020) zaczęło częściej płacić kartą. Płatności mobilne (aplikacja lub BLIK) wzrosły o 9%.
Nie przegap: Te narzędzia mają pomóc klientom mBanku wejść do e-commerce
– Pandemia koronawirusa przyczyniła się do rozwoju obrotu bezgotówkowego. Co ciekawe, nasze badanie pokazuje, że co trzecia osoba powyżej sześćdziesiątego roku życia zdecydowała się na płatności kartą wyłącznie ze względu na COVID-19, mimo że wcześniej z nich nie korzystała – mówi Jacek Wieczorkowski, szef zespołu zarządzania doświadczeniem klienta Santander Consumer Banku. – Jest to ważna i pozytywna zmiana, biorąc pod uwagę fakt, że obecnie płatności bezgotówkowe są uznawane za najbezpieczniejsze.