Twórca Amazona, a zarazem najbogatszy człowiek świata wspólnie z amerykańską radą projektantów mody i magazynem „Vogue” tworzą platformę, na której znaleźć się mają ubrania niezależnych marek zagrożonych bankructwem w czasach pandemii COVID-19.
Amazon Fashion jest wynikiem inicjatywy „Common Threads: Vogue x Amazon Fashion” napędzanej przez wymienionych gigantów. Ma ona na celu ratowanie niezależnych projektantów mody przez upadłością. Wielu z nich znalazło się bowiem w wyjątkowo trudnej sytuacji w ostatnich tygodniach.
Czytaj także: mBank pomoże przedsiębiorcom w wejściu na rynek e-commerce
– Jestem podekscytowana współpracą z Amazonem i chciałabym podziękować Amazon Fashion za wsparcie inicjatywy oraz tak szybką pomoc dla amerykańskich projektantów mody. I choć nie ma prostego rozwiązania dla naszej branży, to wierzę, że jest to ważny krok w dobrym kierunku – mówi Anna Wintour, redaktorka naczelna „Vogue’a” oraz dyrektorka artystyczna wydawnictwa Condé Nast
Jak informuje „Vogue” na platformie użytkownicy mogą skorzystać z oferty outletowej tych marek, które znalazły się w trudnej sytuacji. Co ciekawe Amazon zgodził się na wyeliminowanie comiesięcznych opłat od sprzedawców. Dodatkowo internauci mogą wpłacać darowizny na rzecz akcji, zrodzonej przez „Vogue’a” i CFDA. Już na starcie zebrano przeszło 4 mln dolarów, które przekazano w niewielkich transzach dla projektantów, sklepów i producentów. Część ze środków przekazano także na rzecz funduszu wspierającego branżę. Amazon przekazał na ten cel 500 tys dolarów.
Source: Vouge