Jeśli szukasz pomysłu na biznes lub chcesz rozwinąć prowadzoną dotychczas działalność warto rozważyć pomysł jakim jest prowadzenie punktu przesyłek kurierskich. Nie jesteś pewny swoich umiejętności rozkręcania działalności? Może warto skorzystać z możliwości jakie dają sieci franczyzowe.
Zanim zdecydujemy się na poprowadzenie punktu wysyłania przesyłek kurierskich w ramach sieci franczyzowej warto dokładnie przyjrzeć się samej sieci. Poznać stawiane wymagania, czy ofertę współpracy jaką oferuje dana sieć.
Jak działają systemy nadawania przesyłek?
Głównym przesłaniem przy tworzeniu sieci kurierskich jest przede wszystkim prosta obsługa i intuicyjność. Przesyłki wszystkich firm kurierskich, obsługiwane są z poziomu jednego panelu użytkownika, a proces nadania przesyłki zminimalizowany jest jedynie do podania wagi oraz wymiarów paczki.
Jakie są koszty rozpoczęcia prowadzenia punktu kurierskiego?
Wraz z podpisaniem umowy franczyzobiorca opłaca koszt fraczyzy. Koszty te są różne w zależności od firmy z którą chcemy rozpocząć współpracę, jednak zwykle jest to opłata jednorazowa w wynosząca zwykle kilkanaście tysięcy zotych.
Na jaki dochód można liczyć?
Wynagrodzenie franczyzobiorcy liczone jest prowizyjnie od nadanej przesyłki plus dodatkowa prowizja od pozostałych usług. Dodatkowe usługi to np. pobranie, element niestandardowy, dodatkowe ubezpieczenie i tym podobne usługi. Średni zarobek na przesyłce nadanej przez punkt kurierski wynosi kilka złotych. W zależności od liczby obsłużonych przesyłek w miesiącu, można liczyć na kilka bądź kilkanaście tysięcy złotych zarobku.
Zakres działalności
Standardowy punkt kurierski obejmuje swoją działalnością usługi takie jak: – wysłanie przesyłek: krajowych, zagranicznych, listów, paczek, palet. – realizację przesyłek pobraniowych – możliwość zlecenia odbioru przesyłki z dowolnego miejsca w kraju i przesłania jej w inne dowolne miejsce w Polsce – możliwość pakowania przesyłki, jeżeli klient sobie tego życzy (to dodatkowy zarobek).
Jak informuje nas na swoje stronie jeden z liderów branży punktów przesyłek kurierskich Pakersi: „Prawidłowo prowadzony Punkt Kurierski, prowadzący skuteczne działania marketingowe, powinien generować solidne zyski już po kilku miesiącah działalności.16.206,08 złotych miesięcznie – taką marżę zakładamy w prawidłowo prowadzonym Punkcie kurierskim z odpowiednim rozkładem przesyłek.”
Jak zacząć?
Do otwarcia i prowadzenia punktu przesyłek kurierskich będą potrzebne: lokal przeznaczony pod działalność gospodarczą; większość takich lokali posiada powierzchnię ok. 20 m2 – 40 m2 – komputer, – drukarka, – dostęp do Internetu. Pozostałe wyposażenie takie jak: – zewnętrzny baner reklamowy, – waga magazynowa, miara, – cennik, – regulamin, – ulotki reklamowe, – koperty, – folie do etykietowania zwykle dostarczane są przez firmę udzielającą franczyzy.